Voksne Tourette Gruppens Forum
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
d. 09 September, 2010, 07:27

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
Ufrivillige bevægelser? Ukontrollerte lyde? Har du selv, eller kender du nogen som har disse problemer? Så er du havnet det rigtige sted - hjælp dig selv - hjælp dig selv ved at hjælpe andre - bliv hjulpet - vi er ikke fagfolk, men alligevel er det os der mærker det på vor krop - vi har tourette - vi ved hvad vi taler om - ja, det kan godt gøre ondt indeni,  men med den rette viden er der vej - folk må godt smile af os, vi ved hvem vi er, ved de.
1.457 Beskeder i 279 Emner af 258 Medlemmer
Seneste medlem: Per Fyn
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrér
+  Voksne Tourette Gruppens Forum
|-+  Børn/Unge Tourette
| |-+  Sejrbogen
| | |-+  Skiferie til Østrig
« forrige næste »
Sider: [1] Udskriv
Forfatter Emne: Skiferie til Østrig  (Læst 2840 gange)
Betina Mor til Matias
Newbie
*
Beskeder: 45

Vis profil E-mail
« Dato: d. 20 Februar, 2008, 11:21 »

Hej Alle

Hele familien har lige været på skiferie til Østrig, vi kørte selv og det gør vi så aldrig igen icon_puke_l, men bortset
fra det så gik det rigtigt fint, vi havde de forventede konflikter med Matias men ikke så slem endda, vi boede på et
lille fint familie ejet hotel hvor børn fik lov til at være børn  icon_thumright og det lettede jo det hele en del, der var en del andre
danske familier med børn i ca. samme alders gruppe og de fungerede godt sammen... hello

Matias fik rigtigt godt fat i det med at stå på ski, det krævede dog en del overtagelses evner da han styrtede første gang angry5
det er jo ikke bare lige at lære at dreje og bremse, men vi lærte ham at lave" pizza stykke" med skiene når han skulle bremse.

tror i der var mange der kiggede da vi begge skreg "PIZZA PIZZA PIZZA" når han var ved at komme på afveje wave men det var vi jo ligeglade
med, det virkede jo..

Det sjove ved dette her er at på det hotel vi boede mødte vi en hollandsk pige på 13 år der hedder chamelle og vi lod godt mærke
til at hun havde vældige tics med hoved, ansigt og krop, Matias var faktisk ham der først så hende, han kom hen til mig og sagde at
der var en pige der også havde tourette.. love5

Vi skulle på et arrangement med noget bobslæde og der var hun og hendes mor også med da ham der lavede arrangementet var
hendes mors kæreste, jeg gik hen og spurgte moderen på mit nogenlunde tysk om datteren havde tourette, hun kiggede på mig
og sagde at hun ikke anede hvad det var, ups.... laughing7

jeg undskyldte og sagde at så var der ikke noget alligevel, det fine ved dette er at moderen lidt senere kontaktede mig og spurgte om
hvad det der tourette var... jeg forklarede det så godt som jeg kunne på mit tyske og sagde at hun skulle lægge mærke til Matias..

senere da vi sad og fik en tår kaffe, fortalte jeg alle de ting der var med Matias og hendes øjne blev større og større, jeg spurgte hende
om nogle ting vedr. hendes datter, med raserianfald, natterædsler, stress osv der er tilknyttet til tourette og det hele var der med datteren.. crybaby

hun var simpelthen bare så glad og sagde at der endelig var en der kunne forklare hvorfor hendes datter gjorde de ting som hun gjorde,
de havde været hos mange læger som ikke kunne hjælpe hende og sagde at hun var da ganske normal.... sleepy2

jeg sagde at hun skulle få sin læge til at få dem henvist til en neurolog eller psykiater, jeg fandt den hollandske tourette forenings hjemmeside
og sagde at hun skulle kontakte dem også får at få den rette vejledning...

Moderen var bare så lykkelig og kunne slet ikke forstå at hun skulle helt til Østrig for at få hjælp til hendes datter, vi har udvekslet mail adresser
og hun har allerede fået tid til neurolog, hendes læge kunne da godt se at det lignede tourette når nu hun sagde det!!!! angryfire angry5 angry4

hun har lovet at skrive og fortælle hvordan det går...

men tænk sig at vi har på tværs af grænser fundet et dejligt venskab med en hollandsk familie i samme situation som os
det er da helt fantastisk icon_sunny

der er ikke noget der er så skidt uden det er godt for noget eller nogen angel7 angel7 angel7

Bare en lille sød oplevelse...

Mange knus fra Betina....

Logget
uffe
Administrator
Sr. Member
Beskeder: 451

post@uffe.it
Vis profil E-mail
« Svar #1 Dato: d. 20 Februar, 2008, 11:51 »

Kære Betina

Det var godt nok en dejlig historie at starte dagen på.

Men det viser jo bare det samme som i hele verdenen, hvor uvidenheden er stor som den er, og tilfældigheder kan føre til gode ting, det var flot gjort, da der skal en del mod til at gøre sådan noget, flot  wav
Logget
Betina Mor til Matias
Newbie
*
Beskeder: 45

Vis profil E-mail
« Svar #2 Dato: d. 20 Februar, 2008, 14:55 »

icon_sunny icon_sunny

Tak Uffe...

man har meget mod naar man har et Tourette barn, det er simpelthen en noedvendighed love5 love5 love5 Cool
Logget
uffe
Administrator
Sr. Member
Beskeder: 451

post@uffe.it
Vis profil E-mail
« Svar #3 Dato: d. 20 Februar, 2008, 15:20 »

Jeg syns bare det var flot, men du har ret i, at man skal have en del mod når ens barn har en lidelse, jeg blev for kort tid siden kontaktet af Herning Sygehus, at de kunne se Alex til de indledende begivenheder, og så have de skrevet til mig som en tilførsel og hoved brevet til moderen...

Så lidt grinende ringede jeg til dem, og kunne sige at de ikke skulle sætte mig på en anden plads, da man på daværende tids punkt ikke vidste hvem der havde myndigheden, og han faktisk havde fået hans diagnose i Viborg for et år siden... Det føltes sku godt

Ved godt det lige var lidt off topic, men det med sejre og gøre noget godt
Logget
Eva Pihl
Newbie
*
Beskeder: 32

Vis profil
« Svar #4 Dato: d. 20 Februar, 2008, 21:13 »

Hej Betina

Det lyder til at I har haft en fantastisk skiferie. Jeg må sige som Uffe, at jeg synes du er modig og det er fantastisk som du har hjulpet den familie. Jeg ved ikke om jeg havde taget skridtet og spurgt moren, men så havde min mand nok, ha ha.

Jeg måtte lige grine af den med pizza pizza, det var ret smart fundet på.  laughing7

Mvh Eva
Logget

Mvh Eva
Sider: [1] Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: