Episoden var ret voldsom da der var flere elever indblandet.
Han har svært ved at sætte ord eller noget andet på
Jeg forstår godt, at du ikke vil bryde din tavshedspligt, men det gør det jo lidt svært at forstå, hvad der skete. Det lyder dog for mig, som der er tale om et raserianfald, som følge af at en eller flere har drillet ham med et eller andet.
Vi har alle nogle „ømme punkter“, som andre helst ikke skal „prikke til“, og personligt har jeg altid haft en lav smerteterskel. Som barn var jeg derfor let at provokerer og derfor sjov at drille. Oveni det kom så frustrationer over ikke at kunne forstå det, ikke kunne gøre noget ved det og ikke kunne få hjælp fra de voksen – tværtimod fik jeg skylden, fordi jeg reagerede så voldsomt. Det er også enormt frustrerende, ikke at kunne sætte ord på/forklare det for andre. Jeg synes det er vigtigt, at konflikter og drillerier/mobning bliver tage op med børnene med henblik på at børnene lære noget om, hvad der sker i situationen samt ikke mindst, hvordan det er for den det går ud over.
jeg søger hjælp til er at forstå hvad der sker når ticsesene kommer
Personligt oplever jeg tics som en slags følelse/ubehag der forsvinder når ticsen(de) udføres.