Voksne Tourette Gruppens Forum
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
d. 09 September, 2010, 07:12

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
Ufrivillige bevægelser? Ukontrollerte lyde? Har du selv, eller kender du nogen som har disse problemer? Så er du havnet det rigtige sted - hjælp dig selv - hjælp dig selv ved at hjælpe andre - bliv hjulpet - vi er ikke fagfolk, men alligevel er det os der mærker det på vor krop - vi har tourette - vi ved hvad vi taler om - ja, det kan godt gøre ondt indeni,  men med den rette viden er der vej - folk må godt smile af os, vi ved hvem vi er, ved de.
1.457 Beskeder i 279 Emner af 258 Medlemmer
Seneste medlem: Per Fyn
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrér
+  Voksne Tourette Gruppens Forum
|-+  Voksen Tourette
| |-+  Ordet er frit
| | |-+  hjælp søges.
« forrige næste »
Sider: [1] Udskriv
Forfatter Emne: hjælp søges.  (Læst 678 gange)
pern312a
Newbie
*
Beskeder: 1

Vis profil E-mail
« Dato: d. 10 December, 2009, 16:42 »

Hej alle sammen.
Jeg vil lige presenter mig selv. Jeg hedder Pernille og arbejde på en skole hvor vi få alle de elever som ikke kan rummes i folkeskolen. Jeg har været ca. 5 år i den almindelige folkeskole og 2 år på denne skole.
Jeg har i dag haft en oplevelse med en af mine elever der har tourette + ADHD.  Episode var ret voldsom da der var flere elever indblandet.  Men den lange historie jeg ikke kan skrive om da jeg har tavsheds pligt.  Men eleven beder mig om hjælp for første gang. Dette vil jeg ikke stå overhørigt.  Jeg stå til efter uddannelse men det tager tid. Den lægeligebehandling kommer jeg ikke ind over.  Jeg skal selvfølelig lave status og beskrivelser. 
Men han vil gerne have hjælp nu derfor vil jeg gerne kunne gribe bolde så han ikke skal stå alene igen.
Men det jeg søger hjælp til er at forstå hvad der sker når ticsesene kommer? Han har svært ved at sætte ord eller noget andet på.  Som jeg ser det har han behov for en strategi til ikke at ende i den samme situation som i dag. 
Hvilke strategier bruger du?
Hvordan ville i helst have haft hjælp?
Hvilken kursus/ møder / ophold kan i anbefale til forældrene eleven og jeg ?
Håber I vil hjælpe mig. Til at få en bedre indsigt så jeg kan blive en bedre lærer.
Tak for i vil læse dette.
Pernille
Logget
uffe
Administrator
Sr. Member
Beskeder: 451

post@uffe.it
Vis profil E-mail
« Svar #1 Dato: d. 10 December, 2009, 22:00 »

Kære Pernille

Jeg spurgte min knegt på 15 år, og han ville foreslå at han evt. kunne stå ved en væg med god plads og så stå og kaste bolden op mod vægen og så gribe igen, på denne måde kunne han stå i hans eget tempo og styre selv. desuden foreslog min søn, at han måske kunne bruge en god ven, til at øve med, kommer selfølgelig an på hvor udadvent han er og om han kan snakke med andre om det...

Jeg har ikke de vilde tics og kan rent ud sagt ikke huske hvad jeg gjorde, ved ikke om du kan bruge det...
Logget
Henrik
Jr. Member
**
Beskeder: 65

Vis profil E-mail
« Svar #2 Dato: d. 20 Januar, 2010, 13:41 »

Episoden var ret voldsom da der var flere elever indblandet.

Han har svært ved at sætte ord eller noget andet på

Jeg forstår godt, at du ikke vil bryde din tavshedspligt, men det gør det jo lidt svært at forstå, hvad der skete. Det lyder dog for mig, som der er tale om et raserianfald, som følge af at en eller flere har drillet ham med et eller andet.
    Vi har alle nogle „ømme punkter“, som andre helst ikke skal „prikke til“, og personligt har jeg altid haft en lav smerteterskel. Som barn var jeg derfor let at provokerer og derfor sjov at drille. Oveni det kom så frustrationer over ikke at kunne forstå det, ikke kunne gøre noget ved det og ikke kunne få hjælp fra de voksen – tværtimod fik jeg skylden, fordi jeg reagerede så voldsomt. Det er også enormt frustrerende, ikke at kunne sætte ord på/forklare det for andre. Jeg synes det er vigtigt, at konflikter og drillerier/mobning bliver tage op med børnene med henblik på at børnene lære noget om, hvad der sker i situationen samt ikke mindst, hvordan det er for den det går ud over.

jeg søger hjælp til er at forstå hvad der sker når ticsesene kommer

Personligt oplever jeg tics som en slags følelse/ubehag der forsvinder når ticsen(de) udføres.
Logget

Tics
Sider: [1] Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: